Trønderlinjen AS har etablert seg som en markedsleder i tungtransportindustrien siden sin oppstart i 1988. I dag har bedriften vokst og utviklet seg til å bli mer enn bare et verksted. Daglig leder Håvard Johansen gir oss et innblikk i bedriftens sjel og fremtidsutsikter. 

En bedrift i stadig vekst 

Trønderlinjen startet opp som en omlastingsplass for fire lokale transportører og utviklet seg til et verksted som håndterte smøring og småreparasjoner, forklarer Johansen.  

– Bedriften har utviklet seg fra lettere vedlikehold til å bli en fullverdig, ISO-sertifisert servicehub for tungtransport, og I 2005 ble vi en del av Motortrade, og i 2008 åpnet vi med doblet kapasitet. 

“Har vi et problem så løser vi det med velvilje og pågangsmot! Kundens problem er vårt problem.”

Tilgjengelig og løsningsorientert 

Trønderlinjen skiller seg ut med sin ‘Ja-holdning’ og evnen til å levere hurtig service. De ansatte har en indre driv og ønske om å finne løsninger. Her ligger bedriftens DNA.  

– Har vi et problem så løser vi det med velvilje og pågangsmot! Kundens problem er vårt problem. Vi har en nødtelefon tilgjengelig 24/7, og vår vaktbil er utstyrt for å gjøre reparasjoner på stedet. Dette understreker bedriftens engasjement for å møte kundenes behov med en umiddelbar respons og positiv holdning. 

Bred kundebase 

Bedriftens kundebase spenner fra store aktører som Posten og Tine til lokale entreprenører og selvstendige transportører.  

– Vi har stor bredde i vår kundebase, og vi forstår viktigheten av å møte deres individuelle behov, sier Johansen. Han legger til at mens de fortsatt håndterer mange tungtransportkjøretøy, har de også utvidet til å inkludere reparasjoner for Mercedes Benz-busser og andre typer spesialkjøretøy. 

Fremtidsplaner 

Når det gjelder fremtiden, er Johansen optimistisk, spesielt med tanke på overgangen til bærekraftige transportløsninger som elektriske lastebiler. 

– Vi er allerede i gang med å tilpasse våre tjenester og fasiliteter for å støtte elektriske og hybridkjøretøy,» sier han. Innovasjon står sentralt, og Trønderlinjen satser tungt på teknologi og kompetanseoppbygging for å holde tritt med industrielle trender. 

Samhold og ekspertise 

Johansen legger stor vekt på arbeidsmiljøet og kulturen hos Trønderlinjen.  

– Vi er en sammensveiset gjeng som trekker i samme retning. Her er det god stemning, og folk trives på jobb, forklarer han. Med en snitt-ansiennitet på 17 år og en pragmatisk tilnærming til bedriftsledelse, har Trønder Linjen oppnådd en bemerkelsesverdig lav turnover blant de ansatte. 

Trønderlinjen tilbyr et bredt spekter av tjenester fra standard vedlikehold og reparasjoner til avansert feilsøking og teknologiske oppgraderinger. Vår kapasitet inkluderer alt fra bremsekontroll til omfattende motoroverhalinger. 

– Teknologi spiller en sentral rolle hos oss. Vi investerer kontinuerlig i den nyeste diagnostiske utstyret og holder teamet vårt oppdatert med den nyeste opplæringen. Dette holder oss i forkant av bransjeutviklingen og forbedrer effektiviteten, avslutter Johansen.